Verzenden, retourneren en klachtenbeleid
Verzenden
Indien de door jou bestelde bril op voorraad is, wordt deze dezelfde dag nog verstuurd naar het door jou opgegeven adres. Wanneer we de bril niet op voorraad hebben, houden we je op de hoogte van het bestelproces en de levertijd. De status van je bestelling kun je tevens online volgen met behulp van je inloggegevens.
Binnen Nederland versturen wij alle bestellingen van € 49,- of meer gratis. Voor bestellingen onder de € 49,- betaal je € 4,95 verzendkosten. De bestellingen worden verzonden via Post NL. Voor het in ontvangst nemen van de bestelling in een handtekening vereist.
Retourneren
Retourbeleid
Indien je producten retour wilt sturen, moet je binnen 14 dagen na aflevering contact met ons opnemen. Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 0900-2745322 (lokaal tarief) of via email info@eyewear.nl. Binnen uiterlijk 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Geef in je e-mail duidelijk aan wat de reden van retour is en vermeld daarbij je naam en adresgegevens waaronder besteld is. Je ontvangt geen ontvangstbevestiging. Mocht onze reactie langer uitblijven, ontvang je hierover van ons bericht.
Je dient je bril met jouw brilrecept, wat niet ouder is dan 24 maanden, terug te sturen naar het door ons opgegeven adres. EyeWear.nl gaat over tot terugbetaling van je aankoopbedrag nadat de bril onbeschadigd en met geldig brilrecept is ontvangen. EyeWear.nl neemt de producten alleen retour wanneer deze onbeschadigd en voorzien van de originele verpakking zijn. Je ontvangt binnen 30 dagen het bedrag van je bestelling retour. Meer informatie over de geschillenprocedure van de Thuiswinkelorganisatie kun je vinden op www.sgc.nl.
Wij ontvangen bij de retourzending graag een begeleidend schrijven met daarop jouw NAW-gegevens, ordernummer van de bestelling en reden van retour.
Retourneren kun je sturen naar het volgende adres:
EyeWear.nl
Postbus 21417
3001 AK Rotterdam
Indien je wilt afzien van een bestelling welke nog niet is verzonden, dien je zo spoeding mogelijk contact met ons op te nemen.
Herroepingsrecht
U heeft het recht om
binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier (opent als PDF) voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om uw mededeling betreffende uw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
Gevolgen van de herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment heeft gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van uw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.
Wij betalen u terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee u de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt.
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Klachtenprocedure
Bij klachten over producten of over onze dienstverlening kun je ons bereiken op telefoonnummer 0900-2745322 (lokaal tarief) of via email info@eyewear.nl. Binnen uiterlijk 2 werkdagen ontvang je van ons een reactie. Geef in je e-mail duidelijk aan wat de klacht is en vermeld daarbij je naam en adresgegevens. Je ontvangt geen ontvangstbevestiging. Mocht onze reactie langer uitblijven, ontvang je hierover van ons bericht.
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je voor meer informatie contact opnemen via telefoonnummer 0900-2745322 (lokaal tarief) of via info@eyewear.nl. Meer informatie over de geschillenprocedure van de Thuiswinkelorganisatie kun je vinden op www.sgc.nl.